This work is based on the theme of physical contact during the pandemic. How can we counter the current situation in which physical contact is restricted, both between people and between people and objects, and the sensations of touch and smell are being substituted by visual information? Thinking of new ways to “touch” without direct contact might allow for interaction with objects that are not only separated geographically and physically, but also separated in time. In the archives of the New York Public Library, Yoko Ono’s ephemera were not allowed to be seen or touched due to the restrictions of covid-19. By video-recording the physical interventions with the photocopies provided as the substitute for the ephemera, and using these recordings as a video score for further physical and acoustic interventions, this work attempts to twist the distance that cannot be crossed (closed) between us and the object.
この作品は、パンデミック時の身体接触をテーマにしている。人と人、人と物の間で身体的接触が制限され、触覚や嗅覚が視覚情報に取って代わられつつある現状に、私たちはどのように対抗すればいいのだろうか。直接触れ合うことなく「触れる」新しい方法を考えることで、地理的・物理的に離れているだけでなく、時間的にも離れているモノとの交流が可能になるかもしれない。ニューヨーク公共図書館のアーカイブでは、オノ・ヨーコのエフェメラはcovid-19の制約により、見ることも触れることも許されていなかった。エフェメラの代わりとして提供されたコピーで物理的な介入をビデオ撮影し、さらに物理的、音響的な介入のためのビデオ・スコアとしてこれらの録画を使用することで、この作品は私たちと対象との間の越えられない(閉じられない)距離を捻じ曲げようと試みている。