The project “Taasaesaft – Re-fresh, rhythmic drip, one sip.” by Rahel Kraft and Tomoko Hojo focuses on a process-oriented exploration of the history of Gais as a whey cure resort. The duo specifically investigates stories related to healing processes and analyzes how the theme of “spa” or “healing” is present in contemporary times. This has resulted in a multi-layered installation and daily interventions in the village as well as on the festival grounds of Klang Moor Schopfe.
The installation invited visitors to reflect on healing processes, recurring routines, endurance, and patience. A sip, a walk, another sip, a breath. The rhythmic dripping of the whey echoed in old wooden bowls, once used as milk vessels for cheese production and repaired multiple times over the years. These scars bear witness to appreciation, care, and connection – a recurring cycle.
プロジェクト「Taasaesaft – リフレッシュ、リズミックなドロップ、一口飲む」において、ラヘル・クラフトと北條知子は、スイスのガイス村におけるホエー(乳清)治療リゾートとして栄えた歴史に焦点を当てる。特に、癒しの過程に関連する物語を調査し、現代において「温泉」や「癒し」というテーマがどのように存在しているかを分析する。結果として、多層的なインスタレーションと、ガイス村やフェスティバル「クラング・ムーア・ショプフェ」の会場での日常的な介入が生まれた。
このインスタレーションは、来場者に癒しの過程、繰り返される日常、忍耐、忍耐について考えるよう促す。一口飲み、歩き、また一口飲み、一息つく。リズミカルな乳清の滴りが、かつてチーズ製造用のミルク容器として使われ、何年もかけて何度も修理された古い木製のボウルに響く。これらの傷跡は、感謝、ケア、そしてつながり、つまり繰り返されるサイクルの証しである。