What if we added a sonic collection to the city library of Komaki? This initial question led to a listening space in the entrance area of the library where over 400 sounds could be heard continuously. Set as a compositional piece, the listener was exposed to a constantly changing score in 10-minute frame. The sources, chosen by an algorithmic patch thus revealed new combinations, an ever-changing soundscape compiled of carefully chosen field recordings, documents of performances, interviews, studio recordings and snippets of finished compositions. Antechamber of E. creates echoes, reveals sounds on the edge of our consciousness, makes us listen like an elephant and eavesdrops on memories from faraway places.
愛知県小牧市立図書館に音のコレクションを追加したらどうだろう?この最初の問いかけから、図書館のエントランスに400以上の音を聴くことができる試聴スペースが作られた。鑑賞者は、10分の枠の中で絶えず変化するスコアにさらされる。アルゴリズミック・パッチによって選ばれた音源は、こうして新たな組み合わせを生み出し、厳選されたフィールド・レコーディング、演奏のドキュメント、インタビュー、スタジオ録音、そして完成した楽曲の断片によって構成された、刻々と変化するサウンドスケープとなった。E.の準備室は、エコーを生み出し、私たちの意識の端にある音を明らかにし、私たちを象のように聴かせ、遠い場所の記憶を盗み聞きする。