11 pieces from 16 A4 sized pages / 2022

This work is about the circulation of documentations, their replay, and reinterpretation, based on archival materials including works of Yoko Ono and Fluxus at the New York Public Library, and interventions towards them. The work consists of three elements. First, A video recording of an improvised performance using archival materials as “instruments”. This was created in 2020 and named as ’Touch’. Following to the video, sound performance had conducted using the video as “score”. Finally this piece ’11 pieces from 16 A4 sized pages’ is an array of 11 epoxy objects which shapes are leftovers of paper that the artist used for performing/recording the video of ‘touch’ (2021). These fragmentary traces are connecting the three different chronological records, when the first performance was conducted in front of camera, and when sound performance was conducted while using this video as score, and the present.

この作品は、ニューヨーク公共図書館に所蔵されているオノ・ヨーコやフルクサスの作品を含むアーカイブ資料と、それに対する介入をもとに、ドキュメンテーションの循環、その再生、再解釈をテーマにしている。作品は3つの要素で構成されている。第一に、アーカイブ資料を「楽器」として使用した即興パフォーマンスの記録映像。これは2020年に制作され、「Touch」と名付けられた。続いて、映像を楽譜に見立てたサウンド・パフォーマンス。最後にこの作品「11 pieces from 16 A4 sized pages」は、アーティストが「touch」(2021年)の映像のパフォーマンス/録画時に使用した紙の残骸をエポキシ樹脂で成形した11個のオブジェクトである。これらの断片的な痕跡は、カメラの前で初めてパフォーマンスが行われた時、この映像を楽譜にしながらサウンド・パフォーマンスが行われた時、そして現在という3つの異なる時系列の記録を繋いでいる。

A4サイズの16ページからの11つの欠片(2022)
エポキシレジン、薄葉紙、9個の紙箱

11 pieces from 16 A4 sized pages (2022)
Epoxy resin, Tissue paper, 10 Paper box

Presented at the group show Beyond Themes and Materials
March 18 -17 April 2022 at POLA Museum ANNEX
Photo by POLA Museum ANNEX